fredag 14. november 2008

Øving 2 - oppgave 7 - Refleksjon over modul 2


Her skal jeg skrive om hva jeg lærte av denne øvingen. 

Jeg synes det har vært veldig interessant å gjennomgå lærestoffet til denne modulen. Siden jeg ikke har forkunnskaper om emnet har jeg selvfølgelig lært kjempe-masse. Det var spesielt interessant å lære om den pedagogiske og kreative delen, men det var utfordrende å prøve ut og lære om selve testverktøyet.
Jeg fikk prøve meg på å lage lydspor og hyperlenker, noe som jeg ikke har gjort før. 
Det var nyttig for meg å øve på å bruke testverktøyet. Til daglig skal jeg riktignok bruke Fronter, og jeg kjenner ikke til testverktøyet der. Jeg vil allikevel tro at at jeg har fordeler i dette arbeidet med kunnskapene jeg har fått i dette kurset.

Jeg fant god hjelp i fagstoffet når jeg skulle utforme testen. Fagstoffet var godt skrevet og det var relevant for oppgaven. Det var veldig nyttig med cheat sheet når jeg skulle utforme testen. 

Ja, jeg synes det var motiverende å lage spørsmål som andre skulle løse. Man legger kanskje litt mer i det når det skal publiseres for andre. Jeg lagde riktignok testen med tanke på at elever på ungdomstrinnet skal kunne løse den. Det var min undervisning i engelsk som var utgangspunktet. 

Det har vært lærerikt å ta andres tester. Det faglige innholdet i testene har vært svært varierende, alt fra kaffe til snurrebass og informasjonssikkerhet. Det var også nyttig å se hvordan de andre har utforsket og prøvd ut testverktøyet. Jeg tror jeg har tatt alle de andres tester. 

Ja, jeg fikk tilbakemeldinger på mine spørsmål, og det var veldig lærerikt. I alt pedagogisk arbeid er tilbakemeldinger og konsktruktiv kritikk viktig. Det var 9 stykker som tok testen min, og jeg fikk kun to tilbakemeldinger. Jeg skulle gjerne fått flere innspill på testen. 

Ingen kommentarer: